Welkom in de officiële Porsche webshop

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, neem direct contact op met onze klantenservice.

Bestellen Toon alle vragen

  • Welke kortingen worden er gehanteerd in de webshop?

    In de Porsche webshop worden twee verschillende soorten korting gehanteerd. Procentuele kortingen worden verdeeld over de diverse producten in de winkelwagen. Vaste kortingen worden op de webshop gepresenteerd als een korting op de totaalprijs. 

    De Porsche webshop maakt gebruik van vouchercodes en algemene webshop aanbiedingen. In het geval van een vouchercode geldt dat het orderbedrag niet lager kan zijn dan de totale voucherkorting. 

  • Zijn de prijzen die op de website staan inclusief BTW?

    Ja, alle prijzen van de producten in de Porsche webshop zijn inclusief BTW.

  • Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

    Nee, helaas is het niet mogelijk om telefonisch te bestellen bij de Porsche webshop.

Betalen Toon alle vragen

Bezorgen Toon alle vragen

  • Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik deze niet in ontvangst kan nemen?

    In dat geval biedt PostNL uw bestelling eerst aan bij de buren. Kunnen ook zij uw bestelling niet aannemen, dan laat de postbode een bericht bij u achter. Op dit bericht staat een code waarmee u op de website van PostNL een andere bezorgafspraak kunt maken. Mocht u ook bij deze 2e bezorgpoging niet in staat zijn uw bestelling in ontvangst te nemen, dan kunt u het pakket binnen drie weken afhalen bij uw postkantoor op vertoon van een legitimatiebewijs.

  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

    Uw bestelling uit de Porsche webshop wordt via PostNL verzonden. U ontvangt per e-mail bericht zodra uw bestelling ons magazijn heeft verlaten en bij PostNL is aangeboden. PostNL bezorgt uw bestelling op het door uw gekozen adres.

  • Wat gebeurt er als ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?

    U kunt de direct beschikbare artikelen gelijk geleverd krijgen en de overige artikelen gezamenlijk ontvangen in een tweede levering.  U kunt er tevens voor kiezen om alle artikelen in een keer geleverd te krijgen wanneer alle artikelen beschikbaar zijn. Let op! Het artikel met de langste levertijd bepaalt het moment van levering.

Afhalen Toon alle vragen

  • Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen bij een Porsche dealer?

    U kunt uw bestelling afhalen bij de Porsche dealer tijdens de reguliere openingstijden. U ontvangt een e-mail als uw bestelling klaarligt bij de dealer. Voorradige producten die u op werkdagen vóór 17:00 uur bestelt, kunt u de eerstvolgende werkdag vanaf 9:00 uur (op zaterdag vanaf 10:00 uur) ophalen bij de door u gekozen Porsche dealer. U kunt uw bestelling binnen 30 dagen afhalen. Na 30 dagen stuurt de dealer uw bestelling terug naar ons magazijn. Bekijk onderstaand schema voor een overzicht van de afhaalmomenten:

    Bestelling geplaatst op:  Bezorging op:
    Maandag (voor 17:00 uur) Dinsdag vanaf 9:00 uur
    Dinsdag (voor 17:00 uur) Woensdag vanaf 9:00 uur
    Woensdag (voor 17:00 uur) Donderdag vanaf 9:00 uur
    Donderdag (voor 17:00 uur) Vrijdag vanaf 9:00 uur
    Vrijdag (voor 17:00 uur) Zaterdag vanaf 10:00 uur
    Zaterdag Dinsdag vanaf 9:00 uur
    Zondag Dinsdag vanaf 9:00 uur
  • Kan ik contant afrekenen bij het afhalen?

    Nee, het is niet mogelijk een bestelling uit de Porsche webshop bij de Porsche dealer af te rekenen. U kunt afrekenen met de betaalmethodes die u aangeboden worden tijdens het bestelproces.


    Heeft u gekozen voor een montageproduct (eventueel samen met een ander niet-montabel product), dan kunt u dit wél contant en in één keer afrekenen bij de dealer. Uiteraard heeft het altijd de voorkeur om met PIN of creditcard af te rekenen.

  • Moet ik klant zijn bij het betreffende Porsche Centrum om mijn bestelling af te halen?

    Nee, voor het afhalen van uw bestelling bij een Porsche dealer hoeft u geen klant te zijn van de betreffende dealer.

Retourneren Toon alle vragen

  • Kan ik een bestelling met korting retourneren?

    Ja, dit is mogelijk. In het geval van een procentuele korting krijgt u het bedrag terug wat u netto heeft betaald. Dit geldt ook bij een gedeeltelijke retour. Bij een vaste korting krijgt u maximaal het bedrag terug wat u netto heeft betaald. Bij een gedeeltelijke retour krijgt u voor dit product de gehele koopprijs terug, mits dat lager is dan het totaalbedrag wat u netto heeft betaald. 

  • Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd artikel heb ontvangen?

    Mocht uw zending niet volledig of correct bij u zijn afgeleverd, dan neemt u contact op met de klantenservice van de Porsche webshop. U bespreekt samen met de klantenservice hoe wij dit zo snel en goed mogelijk voor u kunnen oplossen.

  • Kan ik een gemonteerd product retourneren?

    Bent u niet tevreden over het gemonteerde product, dan kunt u met de dealer overleggen hoe dit op te lossen.

Mijn Account Toon alle vragen

  • Wat is Mijn Account?

    Mijn account is uw persoonlijke klantomgeving waar binnen u uw bestelgeschiedenis kunt inzien en uw adresboek kunt beheren.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Klik op de “wachtwoord vergeten” link in het inlogscherm. Vul hier uw e-mailadres in. U ontvangt een e-mail met instructies en een link om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Vul een nieuw wachtwoord naar keuze in en bevestig uw nieuwe wachtwoord. Nadat u dit gedaan heeft, ziet u een melding bovenaan uw account pagina waarin staat dat het wachtwoord succesvol gewijzigd is.

  • Hoe blijf ik op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent de Porsche webshop?

    U kunt zich inschrijven voor onze nieuwsbrief bij stap 3 van ons bestelproces.

Overige Toon alle vragen

  • Ik heb een vraag over een artikel dat niet beantwoord wordt door de artikelomschrijving.

    Neem in dat geval contact op met de klantenservice van de Porsche webshop.

  • Wat zijn de actievoorwaarden?

    Algemene voorwaarden van alle lopende acties van de Porsche webshop: De actie is alleen geldig in de periode die beschreven staat in de actiebeschrijving .  Aan de actie kan worden deelgenomen door alle klanten van de Porsche webshop tenzij specifiek anders vermeld wordt. Kortingspercentages gelden niet in combinatie met andere kortingen. U kunt per artikel niet meer dan één voucher gebruiken. De prijs in de winkelmand is leidend ten opzichte van de prijs zoals getoond op alle overige plaatsen in de webshop. De Porsche webshop behoudt zich het recht om de actie eenzijdig te wijzigen, op te schorten of te beëindigen. Deelnemers die aantoonbaar misbruik maken van de actie kunnen van deelname worden uitgesloten. Tevens kan de eventuele onterecht verstrekte korting teruggevorderd worden. Op deze actie is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De Porsche webshop is niet aansprakelijk voor eventuele type-, druk- of publicatiefouten.

    In de gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien, zal een besluit worden genomen door de Porsche webshop. In het geval u een opmerking, vraag of een klacht heeft over een actie dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 0800-0918911 of via webshop@porsche.nl. Door deelname aan de actie verklaart de deelnemer akkoord te gaan met de bovenstaande actievoorwaarden.  Indien een levering binnen 14 dagen retour gezonden wordt, dienen de artikelen die in de maand van bestellen vanuit een actie gratis mee verzonden zijn ook geretourneerd te worden. Bij het behouden en niet terugsturen van de actie artikelen worden deze achteraf in rekening gebracht. U ontvangt hier achteraf een aparte factuur voor.

  • Verkoopt de Porsche webshop ook artikelen van 'Porsche Design'?

    Nee, de Porsche webshop verkoopt alleen 'Porsche Driver's Selection' artikelen en geen 'Porsche Design' producten. Voor meer informatie over deze artikelen kunt u de website van Porsche Design bezoeken.